Usklađivanje poslovanja s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR)
GDPR – Usklađivanje poslovanja s Općom uredbom o zaštiti osobnih podataka podrazumjeva organizacijske promjene u poslovanju s ciljem zadovoljavanja uvjeta koje propisuje Uredba GDPR i nacionalno zakonodavstvo. GDPR se primjenjuje na sve pravne subjekte, fizičke osobe – obrtnike, udruge i druge subjekte neovisno o veličini, koji u sklopu obavljanja svoje djelatnosti prikupljaju ili na drugi način obrađuju osobne podatke građana EU.
Koje su Vaše obaveze po pitanju GDPR-a, odnosno Opće uredbe o zaštiti podataka?
Uredba GDPR propisuje načela obrade osobnih podataka koje je potrebno poštivati i prava vlasnika osobnih podataka (ispitanika) koje im je potrebno omogućiti.
Slijedom navedenog pravni subjekti morati će, između ostaloga, osigurati:
- Transparentnost u obradi osobnih podataka. Ispitanicima se mora dati informacija koji njihovi podaci se obrađuju, tko ih obrađuje, u koje svrhe, na kojoj osnovi, koliko dugo, kome se podaci prenose i koja su njihova prava.
- Podaci se moraju obrađivati na zakonit način. Za podatke koje obrađujete morate imati zakonitu podlogu, npr. zakonsku obvezu, privolu, nužni su za izvršenje ugovora ili legitiman interes.
- Sigurnost podataka. Moraju biti uvedene primjerene zaštitne mjere obzirom na vrstu i količinu podataka koji se obrađuju, kako bi se spriječio neovlašten pristup, gubitak, izmjena ili uništenje podataka.
- Službenik za zaštitu osobnih podataka (GDPR). Ovisno o tome koje podatke obrađujete i u kojoj mjeri, možda ste u obvezi imenovanja Službenika za zaštitu osobnih podataka (DPO), koji ima funkcije određene Uredbom.
- Dokaz da ste usklađeni.
Koja su prava ispitanika:
- Pravo iispitanika na pristup svojim podacima.
- Pravo ispitanika na ispravak netočnog podataka.
- Pravo ispitanika na brisanje podataka koji više nisu nužni ili se obrađuju nezakonito.
- Pravo ispitanika na ograničenje uporabe.
- Pravo ispitanika na prenosivost.
- Pravo na povlačenje privole u svakom trenutku.
- Pravo na prigovor nadležnom tijelu.
Kako bi se uskladili s Uredbom, potrebno je poznavati koji su zahtjevi koje Uredba postavlja pred Vas te utvrditi koji su procesi u kojima se obrađuju osobni podaci u Vašoj firmi i koji podaci se i zašto prikupljaju. Temeljem toga, procjenjujete koje su organizacijske i tehničke mjere potrebne za zadovoljavanje uvjeta u Vašem slučaju.
Kako Vam mi možemo pomoći u usklađenju s odredbama Uredbe GDPR?
Lexicon u ponudi ima standardizirani start set koji pokriva osnovne obveze pravnih subjekata, edukaciju i punu GDPR uslugu koja podrazumijeva izradu GAP analize, dokumentacije, procedura i procjene učinka na zaštitu podataka za subjekte koji su u obvezi izrade iste. Naša usluga kombinira zahtjeve Uredbe GDPR sa zahtjevima međunarodnog standarda za upravljanje informacijskom sigurnošću u tvrtkama ISO 27001:2013. Ukoliko niste sigurni koje su Vaše obveze ili želite ponudu za naše usluge, obratite nam se ovdje.